Mindenkinek, aki emberekkel foglalkozik, szüksége van jó kommunikációs készségekre. Az egészségügyben különösen fontos, hogy jól küldjünk és fogadjunk üzeneteket. Kutatásokból tudjuk, hogy a páciensek kevésbé emlékeznek a kezelés technikai részleteire — ennél sokkal fontosabb számukra az emberi tényező. Az a páciens, aki úgy érzi, hogy a szakember figyel rá és törődik vele, színvonalasabbnak ítéli meg az ellátást, elégedettebben távozik és könnyebben gyógyul. Az üzenet, amelyet közvetíteni kívánunk, a kliens szűrőjén megy keresztül, és különböző okok miatt könnyen fennakadhat vagy torzulhat. Ha tudatában vagyunk ezzeknek a tényezőknek, elejét vehetjük a félreértéseknek, mulasztásoknak, és megerősíthetjük a szakmai szövetséget a páciensünkkel — mindkettőnk és a tágabb társas környezet megelégedésére. A szülés körüli depressziót természetesen nem lehet célunk kezelni. Azonban óhatatlanul kapcsolatba kerülünk majd olyan nőkkel, akiket megérint a hangulatingadozások, a depresszió, az érzelmi labilitás szele. Annak érdekében, hogy ebben az érzékeny időszakban is jól segítsük őket, érdemes megkeresni a legjobb módját annak, ahogyan feléjük fordulunk, vagyis kommunikálunk. Ezen a kurzusokon megtanulhatod, hogyan kérdezz jól, hogyan hallgass figyelmesen, miként fejezd ki az együtérzésedet, és hogyan tekints a saját elvárásaidra. Módszereket kapsz arra, hogy a páciensedet bevond a gyógyulási folyamatba, csökkentsd a szorongását, támogasd a bizalmát, miközben magadra is vigyázol. “Mellékhatásként” még az is előfordulhat, hogy a munkával való elégedettséged és a szakmai kapcsolataid javulnak, míg a munkahelyeden megélt stressz szintje csökken. Sőt, az itt elsajátított tudást a szakmai párbeszédek és a személyes kapcsolatok terén is hasznosíthatod.

Szakmai hírek & cikkek